Sydney Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joop Zandwijk - WaarBenJij.nu Sydney Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joop Zandwijk - WaarBenJij.nu

Sydney Australië

Blijf op de hoogte en volg Joop

03 December 2017 | Australië, Sydney

In de weken voor mijn vertrek heb ik nog maar eens gemerkt dat ik omringt ben door een hele fijne groep collega's, vrienden en familie. En dan vallen de meeste in de groepen collega's en familie ook gewoon onder vrienden. Mooie woorden, cadeau's, af en toe een kut cadeau (de heren van de voetbal nogmaals bedankt), zeer waardevolle tips en hulp voor de reis en een hoop liefde. En ondanks dat iedereen mij gaat missen of in ieder geval aardig genoeg was om daar over te liegen, gunnen jullie het mij wel om deze mooie reis te maken.

Gezien het bovenstaande zou je je bijna afvragen waarom ik toch de keuze heb gemaakt om te gaan. Goeie vraag, al zeg ik het zelf, maar het antwoord is heel simpel. Wanneer je de kans krijgt en in de mogelijkheid bent om zo'n avontuur aan te gaan, moet je die kans pakken en het gewoon doen. Ik hoop daarnaast op persoonlijk vlak nog een aantal stappen te zetten en mooie ervaringen op te doen in het komende jaar. Daarnaast ga ik er vanuit dat ik na dat jaar iedereen in goede gezondheid gewoon weer terug zie. En dit is iets wat je normaal gesproken maar één keer in je leven kan doen. Dat dan voor een tweede keer mee kunnen maken is uniek.

De start van de reis begon in Sydney. In een relaxed hostel net buiten het centrum, dankzij een tip van een collega. Ik kon mijn eerste dagen schaamteloos de toerist uithangen en even niet starten als typische backpacker. Dit dankzij mijn afscheidscadeau bij The Greenery, vijf activiteiten in Sydney.

Eerst maar even begonnen met een bezoekje aan de Sky Tower. Waar je een prachtig uitzicht over de stad Sydney hebt. Om vervolgens een wandeling te maken door Darling Harbour. En dan denk je dat wij een beetje raar zijn, omdat we beginnen met de verkoop van pepernoten in oktober. Hier loop je met 26 graden door de haven en komt Frosty the snowmen en it's beginning to look a lot like Christmas uit de luidsprekers.

Voor de volgende dagen gekozen voor de hop on hop off cruise. Lekker twee dagen in een bootje onder de Harbour bridge door, langs het bekende opera house en op mijn gemakje de eilanden rond Sydney verkend. Vooral een mooie stop in Watsons Bay, met schitterende uitzichten over de kustlijn. Op de tweede dag langs Taronga Zoo geweest, weer je naast een groot aantal dieren die ze in Europese dierentuinen niet hebben, vooral een prachtig uitzicht op de stad Sydney hebt, dat aan de  overkant ligt.

Dan toch meer even echt echt echt schaamteloos de toerist uithangen door een twee daagse pas aan te schaffen voor de hop on hop off bus. Ik was er de dagen daarvoor namelijk achter gekomen dat mijn natuurlijke gave om te verdwalen totaal niet gehinderd wordt door moderne technologie zoals Google Maps. Ik begon me serieus af te vragen of dat ding niet op z'n kop werkte, omdat ik aan de andere kant van de wereld was, dat links rechts was en andersom. Dan maar even met de bus langs de grootste bezienswaardigheden in de stad. Even een kijkje bij het opera house, waar er ook buiten wat voorstellingen gaande waren en een wandeling over de Harbour bridge.

Dankzij een connectie van een collega op sollicitatiegesprek geweest bij Perfection fresh. Leuk gesprek, waar ik eind volgende week wat over te horen krijg. Aangezien ze aan het Olympische Park gevestigd waren een mooie gelegenheid om daar even een kijkje te nemen, in aanloop naar de Invictus Games 2018 waar ik hopelijk als vrijwilliger bij kan zijn.

Om de vijf activiteiten goed af te sluiten voor een rit in een jetboat door de haven gekozen. Nadat de eerste passagier was afgehaakt na het introductie praatje van de schipper, konden we vertrekken. Ik was zo wijs om van tevoren niet voor de poncho te kiezen, aangezien die nogal warm waren. Dan maar van top tot teen nat na de eerste power break, waar de schipper vol op de rem trapt, zodat er een golf van water over de boot valt, maar vooral in de boot terecht komt. Daarnaast bleef je bij de twister, waar hij een draai naar links of rechts maakte van 360 graden, ook niet geheel droog. Gelukkig was ik zo slim geweest om in mijn zwembroek te gaan, iets wat over de rest zonder poncho niet gezegd kon worden. Wel tof om zo een tijdje door de haven van Sydney te racen

Op naar Adelaide of toch Melbourne, wanneer alle hostels zijn volgeboekt. Wanneer krijg je anders de kans om de grootste storm in jaren mee te maken. In de nacht de busrit van 12 uur van Sydney naar Melbourne gemaakt. Heerlijk zo'n ritje, waar je het eerste half uur lekker zit en vervolgens door een buurman wordt vergezeld waarbij de vraag is of de stoel nu te klein is voor de buurman of de buurman te groot voor de stoel. Gelukkig heb je dan een gedeelte van mijn stoel om dat te kunnen compenseren. De volgende 11,5 uur voelde redelijk lang aan.

Er was ook een moment waarop ik dacht dat we in het water beland waren, een plons waarbij het water tot ver over de bus kwam en het water naast de bus stond op zo'n 1,5 meter hoog. Het bleek gelukkig gewoon een ondergelopen weg te zijn. Veroorzaakt door de grootste storm in jaren in deze regio. Ach ja, ook weer een verhaal wanneer je thuis komt. Mijn wakkere uurtjes in de nacht wel goed kunnen besteden door een dagtocht langs de great ocean road te boeken. Die staat voor komende woensdag op de planning. De verwachting is dat het weer na morgen weer een stuk beter wordt.

Ik zal tot 7 december in Melbourne verblijven en vervolgens richting Adelaide vertrekken. Daarna zal ik een paar dagen op familiebezoek gaan in Geelong, waar een nicht van mijn moeder woont. Verder staat het vervolg van mijn reis nog volledig open.

  • 03 December 2017 - 08:11

    Sandra En Marc:

    Goede start zo! Hier vriest het een beetje. Gelukkig kun jij in je zwembroek lopen....

  • 03 December 2017 - 10:39

    Patricia:

    Hee Joop!
    Fijn dat je veilig bent aangekomen:-)
    Wat heb je alweer veel ondernomen!
    Jouw verhaal is super leuk/grappig om te lezen:D
    Lots of fun! Maar dat gaat volgens mij wel lukken!
    X

  • 03 December 2017 - 18:55

    Ineke Slee:

    Hoi Joop leuk om je weer te volgen het schrijven gaat je nog steeds goed af .Ga zo door dan genieten wij gewoon mee.

  • 04 December 2017 - 10:31

    Joop SR:

    Dag Zoon,
    Wat fijn dat je gelijk al zo veel kan doen en weet te vinden. In zo'n enorm grote stad. Je schrijft er weer heel gedetailleerd en grappig over, leuk hoor.
    Tip als je weer in zo'n enorme plas water terecht komt met de bus: hou je raampje dicht, of trek die zwembroek weer aan.
    Geniet van alles en van iedereen daar en hou ons op de hoogte jongen.
    xx PA

  • 04 December 2017 - 11:00

    Jan En Marijke Scholte:

    Hoi Joop,
    Leuk stuk wat je hebt geschreven, wij gaan je weer volgen en meekijken wat jij allemaal
    Gaat beleven, de vorige grote reis hebben we ook helemaal gevolgd en dat vonden we geweldig.Maak er een mooie tijd van en vooral...genieten.!

  • 04 December 2017 - 15:49

    Marloes:

    Hoi Joop, wat leuk dat je weer een reisverslag maakt. Zo leuk om te lezen alsof ik stiekem een beetje mee reist.
    Ik wens je waanzinnige mooie avonturen toe en ik blijf je vijgen.
    Voorzichtig en geniet!
    Liefs Marloes

  • 04 December 2017 - 16:35

    Piet Verkade :

    Veel plezier en geniet ervan!

  • 04 December 2017 - 17:16

    Nel:

    Lieve Joop wat geweldig om weer mee te kunnen genieten van wat jij allemaal beleeft.
    Altijd leuk om te lezen wat je allemaal weer hebt mee gemaakt.
    Wat leuk dat je ook naar Trudy en Tony gaat.
    Ik ga je zeker volgen, doe voorzichtig en geniet met volle teugen

  • 04 December 2017 - 17:34

    Herman En Wil:

    Geweldig om je weer te gaan volgen,we genieten van je mooie verhalen.we zien je straks wel bij Trudy en Tony op hun Facebook .veel plezier en geniet met volle teugen

  • 09 December 2017 - 12:21

    Ria Van Der Linden:

    hoi joop,leuk om te lezen wat je tot nu toe alweer hebt meegemaakt,en hierbij n vraagje van lou: of je wat aan je "kutcadeau" hebt.haah.

    gr.ria en lou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Jaartje backpacken

Recente Reisverslagen:

25 September 2018

Update

25 Mei 2018

Maroochydore

27 December 2017

Melbourne, Adelaide, Geelong en Brisbane

03 December 2017

Sydney Australië
Joop

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 34036

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 29 Oktober 2018

Australië

15 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Sri Lanka

18 Januari 2013 - 15 Februari 2013

Maleisië

20 December 2012 - 18 Januari 2013

Thailand

09 Mei 2012 - 20 December 2012

Nieuw-Zeeland

14 Maart 2012 - 09 Mei 2012

Bali - Indonesië

Landen bezocht: